Verminder menstruatieklachten

Voor, tijdens en na de menstruatie vinden er veel veranderingen plaats in het lichaam, voornamelijk op hormonaal gebied. Als de hormoonspiegels veranderen betekent dit een extra belasting van de lever. Als de lever niet optimaal functioneert, kan dit o.a. zorgen voor hoofdpijnklachten, vermoeidheid, stemmingswisselingen, gewrichtsklachten, vocht vasthouden en rugklachten. Verlicht je menstruatieklachten door deze tips!

Verminder menstruatieklachten

Ga sporten!
Sporten verbetert de bloedtoevoer naar het bekken en stimuleert de productie van endorfine (natuurlijke pijnstillers). Dit geeft verlichting bij de meeste pijnsyndromen. Vaak is er na 2 of 3 minuten al een verschil te voelen.

Lavendelolie
Smeer lavendelolie op je buik. De eigenschappen van lavendel zijn rustgevend en spierontspannend. Het kan de krampen in 10 tot 15 minuten verlichten.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij menstruatieklachten.

verminder menstruatieklachten

Ga sporten!

Lavendelolie

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij menstruatieklachten.