Verlichting bij groeipijn

Het is raadzaam om de osteopaat de oorzaak van je klachten te laten behandelen bij groeipijn, om ook op lange termijn klachtenvrij te blijven. Maar er zijn ook mogelijkheden om zelf de pijn te verzachten bij groeipijn.

Verlichting bij groeipijn

Zachte aanraking

Wanneer je kind klaagt over groeipijn kan het zacht masseren van de klachtenzone verlichting brengen. Door een zachte aanraking van de huid wordt de pijnprikkel gedempt in de hersenen.

Warm bad

Ook een warm bad kan helpen om ontspanning te brengen in de pijnlijke weefsels bij groeipijn.

Beide tips zorgen tijdelijk voor een betere doorbloeding van de weefsels, waardoor deze soepeler worden en de pijn minder wordt.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij groeipijn.

Zachte aanraking

Wanneer je kind klaagt van groeipijn kan het zacht masseren van de klachtenzone verlichting brengen. Door een zachte aanraking van de huid wordt de pijnprikkel gedempt in de hersenen.

Warm bad

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij groeipijn.

0 antwoorden

Plaats een Reactie