Tips bij burn-out

In dit artikel geven we je een aantal tips bij burn-out. Bij een burn-out beïnvloeden psychische en lichamelijke facetten elkaar. De symptomen komen overeen met die van een depressie. Als osteopaat benaderen wij de burn-out vanuit het fysieke stuk, maar we zullen zeker ook aandacht schenken aan de psychische aspecten en het ontstaan daarvan.

Tips bij burn-out

In dit artikel geven we je een aantal tips bij burn-out. Bij een burn-out beïnvloeden psychische en lichamelijke facetten elkaar. De symptomen komen overeen met die van een depressie. Als osteopaat benaderen wij de burn-out vanuit het fysieke stuk, maar we zullen zeker ook aandacht schenken aan de psychische aspecten en het ontstaan daarvan.

Zelf kun je ook een aantal dingen doen:

  • Kijk naar wat je bereikt hebt op de dag en niet naar wat nog niet gelukt is.
  • Maak een reële planning en houdt je daaraan.
  • Zorg voor voldoende beweging en ontspanning zodat je werk leuk blijft.
  • Doe ademhalingsoefeningen en/of meditatie oefeningen.

Lees ook: burn-out

Tips bij burn-out

Zelf kun je ook een aantal dingen doen:

♦ Kijk naar wat je bereikt hebt op de dag en niet naar wat nog niet gelukt is.

♦ Maak een reële planning en houdt je daaraan.

♦ Zorg voor voldoende beweging en ontspanning zodat je werk leuk blijft.

♦ Doe ademhalingsoefeningen en/of meditatie oefeningen.

Lees ook: burn-out