Rust roest… Blijf in beweging!

Je kent vast de uitdrukking rust roest en dat klopt ook. Blijven bewegen is erg belangrijk, ook als je klachten hebt. Een minimum aan beweging is dus een must! Lees hier welke bewegingen goed zijn bij klachten.

Rust roest… Blijf in beweging!

Je kent vast de uitdrukking rust roest en dat klopt ook. Blijven bewegen is erg belangrijk, ook als je klachten hebt. Een minimum aan beweging is dus een must! Lees hier welke bewegingen goed zijn bij klachten.

Wanneer je beweegt, ook al is het maar een kort eindje lopen, gebruik je je spieren en je stimuleert op die manier ook de doorbloeding. Een goede doorbloeding van de weefsels is belangrijk voor een goede en snelle genezing van klachten. Belangrijk is dat je tijdens het bewegen wel onder de pijngrens blijft en niet overbelast. Ideaal is een eindje fietsen, enkele baantjes zwemmen of een korte wandeling maken.

Uw osteopaat kan je hierbij ook advies geven.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij: enkelklachten, knieklachten, runners knee en rugklachten

fibromyalgie

Wanneer je beweegt, ook al is het maar een kort eindje lopen, gebruik je je spieren en je stimuleert op die manier ook de doorbloeding. Een goede doorbloeding van de weefsels is belangrijk voor een goede en snelle genezing van klachten. Belangrijk is dat je tijdens het bewegen wel onder de pijngrens blijft en niet overbelast. Ideaal is een eindje fietsen, enkele baantjes zwemmen of een korte wandeling maken.

Uw osteopaat kan je hierbij ook advies geven.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij: enkelklachten, knieklachten, runners knee en rugklachten