Maak je bindweefsel los

Het losmaken van je bindweefsel geeft je lichaam een goede boost om ontstekingen tegen te gaan of te verminderen. Dit kun je eenvoudig zelf doen.

Een goede manier om zelf je bindweefsels aan te pakken is met een foamroller. Hiermee bewerk je de doorbloeding en het bindweefsel zodat de af- en aanvoer van afvalstoffen een boost krijgt.

Doe dit niet vaker dan 2-3 keer per week, omdat de cellen ook tijd nodig hebben om te herstellen. Belangrijk is wel dat je de juiste oefeningen doet, oefeningen die ook daadwerkelijk een bijdrage leveren in de aanpak van je klachten en het zeker niet verergeren.

Vraag even aan je osteopaat welke oefeningen voor jou het meest geschikt zijn.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij: (terugkerende) ontstekingen, endometriose, verklevingen, klachten na operatie en fibromyalgie/spierreuma.

Of de tips: verstopte filter, losser in je vel en verbeter je doorbloeding.

Doe dit niet vaker dan 2-3 keer per week, omdat de cellen ook tijd nodig hebben om te herstellen. Belangrijks is wel dat je de juiste oefeningen doet, oefeningen die ook daadwerkelijk een bijdrage leveren in de aanpak van je klachten en het zeker niet verergeren.

Vraag even aan je je osteopaat welke oefeningen voor jou het meest geschikt zijn.

Of de tips: verstopte filter, losser in je vel en verbeter je doorbloeding.