Losser in je vel

Met deze oefening maak je het bindweefsel losser en verbeter je de doorbloeding. Daarmee kom je losser in je vel te zitten.

Losser in je vel

Met deze oefening maak je het bindweefsel losser en verbeter je de doorbloeding. Daarmee kom je losser in je vel te zitten.

Pak de huid stevig vast rondom de plek waar de pijn zit, alsof je deze omhoog wilt trekken. Maak dan 5x een rustige niet te grote zaagbeweging met de arm (dit is vaak pijnlijk en kan aanvoelen als een blauwe plek of scherpe pijn).

Kijk of de beweging daarna vrijer voelt. Is dit zo, dan kun je deze oefening een keer of 3 per dag doen.

Wanneer de pijn toeneemt dan is het verstandig om de oefening niet te doen en een behandeling in te plannen met een osteopaat. Samen kunnen we bekijken wat je er zelf nog aan kunt doen.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij slijmbeurs- en/of peesontsteking in de schouder.

losser in je vel

Pak de huid stevig vast rondom de plek waar de pijn zit, alsof je deze omhoog wilt trekken. Maak dan 5x een rustige niet te grote zaagbeweging met de arm (dit is vaak pijnlijk en kan aanvoelen als een blauwe plek of scherpe pijn).

Kijk of de beweging daarna vrijer voelt. Is dit zo, dan kun je deze oefening een keer of 3 per dag doen.

Wanneer de pijn toeneemt dan is het verstandig om de oefening niet te doen en een behandeling in te plannen met een osteopaat. Samen kunnen we bekijken wat je er zelf nog aan kunt doen.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij slijmbeurs- en/of peesontsteking in de schouder.