Lekker eten om herfstdip tegen te gaan!

Serotonine en melatonine hebben alles met een lekker gevoel en goed slapen te maken. Ze zijn daarom belangrijk bij het voorkomen of tegen gaan van een herfstdip.

Lekker eten om herfstdip tegen te gaan!

Serotonine en melatonine hebben alles met een lekker gevoel en goed slapen te maken. Ze zijn daarom belangrijk bij het voorkomen of tegen gaan van een herfstdip.

Serotonine en melatonine zijn opgebouwd uit het aminozuur tryptofaan. Je kunt er zelf voor zorgen dat je tryptofaan binnen krijgt, voor de aanmaak van serotonine en melatonine. Er zijn voedingsmiddelen waarin dit stofje zit, namelijk Hüttenkäse, vlees, kip, schaal en schelpdieren, ei, banaan, amandelen, pecannoten, pompoenpitten, sesamzaad, bruine rijst en linzen. Ook in chocolade zit tryptofaan, maar neem dan wel chocolade met een cacaopercentage hoger dan 70%.

Lekker eten om een herfstdip tegen te gaan werkt dus echt!

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij een herfstdip.

Serotonine en melatonine zijn opgebouwd uit het aminozuur tryptofaan. Je kunt er zelf voor zorgen dat je tryptofaan binnen krijgt, voor de aanmaak van serotonine en melatonine. Er zijn voedingsmiddelen waarin dit stofje zit, namelijk Hüttenkäse, vlees, kip, schaal en schelpdieren, ei, banaan, amandelen, pecannoten, pompoenpitten, sesamzaad, bruine rijst en linzen. Ook in chocolade zit tryptofaan, maar neem dan wel chocolade met een cacaopercentage hoger dan 70%.

Lekker eten om een herfstdip tegen te gaan werkt dus echt!

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij een herfstdip.