Hoe verbeter ik mijn stoelgang?

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om je stoelgang te verbeteren. Lekker vers fruit, veel water en voldoende beweging zijn de gouden tips om de stoelgang positief te beïnvloeden.

Hoe verbeter ik mijn stoelgang?

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om je stoelgang te verbeteren. Lekker vers fruit, veel water en voldoende beweging zijn de gouden tips om de stoelgang positief te beïnvloeden.

Fruit: Vezels uit fruit en groenten zijn belangrijk voor het transport van de voeding in de darmen en ze zorgen voor een betere darmflora (bacterie-balans).

Water: Zorg dat je genoeg water drinkt, onvoldoende vocht kan obstipatie veroorzaken. Blaadjes in een beekje worden pas weggespoeld als er genoeg water doorheen stroomt en geen modder.

Beweging: Voldoende dagelijkse beweging is goed voor de darmwerking.

Tenslotte – stress: Stress is nooit goed, maar het heeft óók een slechte invloed op de stoelgang. Deze wordt onregelmatiger.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij: stoelgangproblemen

Fruit: Vezels uit fruit en groenten zijn belangrijk voor het transport van de voeding in de darmen en ze zorgen voor een betere darmflora (bacterie-balans).

Water: Zorg dat je genoeg water drinkt, onvoldoende vocht kan obstipatie veroorzaken. Blaadjes in een beekje worden pas weggespoeld als er genoeg water doorheen stroomt en geen modder.

Beweging: Voldoende dagelijkse beweging is goed voor de darmwerking.

Tenslotte – stress: Stress is nooit goed, maar het heeft óók een slechte invloed op de stoelgang. Deze wordt onregelmatiger.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij: stoelgangproblemen