Geef je hart meer ruimte

Hartkloppingen zijn eng en vervelend. Osteopathie kan je helpen, maar je kunt ook zelf een oefening doen tijdens hartkloppingen of preventief. Je kunt hiermee letterlijk je hart meer ruimte geven. Ze hebben deze oefening daarom de prachtige naam “hartopener” gegeven.

Geef je hart meer ruimte

Hartkloppingen zijn eng en vervelend. Osteopathie kan je helpen, maar je kunt ook zelf een oefening doen tijdens hartkloppingen of preventief. Je kunt hiermee letterlijk je hart meer ruimte geven. Ze hebben deze oefening daarom de prachtige naam “hartopener” gegeven.

Wat kun je doen?

Ga op een rol liggen die je tussen de schouderbladen houdt. Zo trek je letterlijk de borstkas meer open. Leg je armen open naast je (zie afbeelding). Blijf een aantal minuten liggen totdat alles tot rust komt.

Je kunt je voeten uitstrekken of de knieën gebogen houden. Als het vervelend voelt in de heupen, kun je gerust kussens onder je knieën leggen. Mensen met een holle rug kunnen de benen naar de grond laten zakken als dit prettiger voelt. In het begin kun je een rek voelen maar dit gevoel verdwijnt als je er naartoe ademt.

Deze oefening kun je zowel tijdens hartkloppingen doen of ter preventie, liefst dagelijks.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij hartkloppingen.

hart

Wat kun je doen?

Ga op een rol liggen die je tussen de schouderbladen houdt. Zo trek je letterlijk de borstkas meer open. Leg je armen open naast je (zie afbeelding). Blijf een aantal minuten liggen totdat alles tot rust komt.

Je kunt je voeten uitstrekken of de knieën gebogen houden. Als het vervelend voelt in de heupen, kun je gerust kussens onder je knieën leggen. Mensen met een holle rug kunnen de benen naar de grond laten zakken als dit prettiger voelt. In het begin kun je een rek voelen maar dit gevoel verdwijnt als je er naartoe ademt.

Deze oefening kun je zowel tijdens hartkloppingen doen of ter preventie, liefst dagelijks.

Lees ook wat osteopathie kan betekenen bij hartkloppingen.