Belangrijk na corona

Er zijn een aantal dingen die je zelf kunt doen en die belangrijk zijn om de gevolgen van corona snel te boven te komen.

  • Drink voldoende water om afvalstoffen kwijt te kunnen raken.
  • Doe buikademhalingsoefeningen om zo het lymfevocht vanuit de buik weg te pompen en om het middenrif te trainen.
  • Blijf bewegen, maar niet tot de vermoeidheidsgrens. Doe lichte oefeningen voor de conditie en lichte rekoefeningen voor de spieren. Dit om de doorbloeding te stimuleren, maar niet alle energie te gebruiken die nodig is voor verder herstel.

Belangrijk na corona

Omdat het nieuwe Coronavirus, Covid-19, met name op de luchtwegen problemen veroorzaakt hebben we een tweetal mobilisatieoefeningen voor je. Door deze oefeningen te doen mobiliseer je de borstkas.

Oefening 1:

Ga stevig op de hoek van een tafel zitten. Maak een holle rug, je zet daarmee de lage rug op slot om deze te beschermen tegen overbelasting. Armen op schouderhoogte handen op elkaar leggen (zie foto). Draai nu met je schouders, romp en hoofd naar links en kijk goed mee. Draai vervolgens met je schouders, romp en hoofd naar rechts en kijk goed mee.

Oefening 2:

Ga op je rug op de grond liggen. Maak een rol van een douchelaken en leg deze in de lengte onder je (borst)wervelkolom. Laat je armen gespreid op de grond liggen en adem diep in en uit.

Voor beide oefeningen geldt: Herhaal dit 8 -10 keer. Je mag de oefeningen een aantal keren per dag doen.

Lees ook wat osteopathie voor je kan betekenen NA Corona COVID-19.